Megközelítése se nem olcsó, se nem egyszerű, de megéri az utolsó ráköltött fillért is. Legalább másfél hetet szánjunk a szigetre, de ha hármunk van, azt is bőséggel el fogjuk tudni tölteni. Az ígért Szardínia-Korzika-Cinque Terre körutazásunk második fejezete következik, a lenyűgöző Korzikával.
Mivel emlékeim szerint a szigeten léptem be a harmadik trimeszterbe az első kislányommal, így a nagy hegyi túrák nekünk már kimaradtak, de ha erre járunk, a GR20-nak tessék utánanézni, legközelebb bepótoljuk mi is.
Mi saját autóval utaztunk, így Szardíniáról komppal érkeztünk a szigetre (kevesebb, mint 1 óra az út), de ezt a megközelítést akkor is tudom javasolni, ha autóbérléssel tervezünk.
Korzikán minden, és így a benzin és az autóbérlés is többszöröse az olasz, vagy akár a szárd áraknak, úgyhogy saját autó, pár ezer km zötyögés, vagy Szardíniára fapadossal és onnan bérelt autó, ezek lehetnek ma a legolcsóbb verziók.
Nekünk 10 napunk volt a szigetre, ez elegendő volt arra, hogy teljesen bejárjuk, pár órás, félnapos túrák is belefértek - de ha rendes hegymászásokat (neadjaég, egész napos strandolásokat) is tervezünk, akkor két hétnél kevesebb időre nem érdemes jönni.
Azt egyébként, hogy Korzika drága, nem úgy kell érteni, hogy egyszerűen drága, hanem úgy, hogy pofátlanul, irgalmatlanul drága, jóval drágább, mint Párizs mondjuk. Úgyhogy ha nem akarjuk a világ összes pénzét a szigeten felejteni, érdemes gondosan tervezni az utat.
A bekopogós-alvásos megoldás teljesen működőképes, illetve körutazás esetén (főleg, ha az ember egy lassabban piperészkedő útitárssal van felszerelkezve) tudom javasolni az aznap reggel, booking.com-on foglalt szobákat.
A hotelek szezonban sincsenek teljesen csúcson, utolsó nap pedig töredékére árazzák le a megmaradt szobákat, így a reggeli kávé közben gyorsan elintézhetjük az aznap éjszakai szállásunkat, akkor már nagyjából sejtjük, estére hol szeretnénk kikötni, és így rengeteget tudunk spórolni.
Mi így jártuk be Európa sok országát, az árak a bekopogós verziónál is olcsóbbak (USA-ban bekopogtatva a legolcsóbbak a motelek, oda nem javaslom a módszert, valamint Montenegróban szeretik még annyira a vendégeket a helyiek, hogy kis túlzással egy zimmerfreibe bekopogtatva fizetnének is neked, hogy ott aludj:) ).
A távolságok kicsik, de csalókák, hagyjunk rá bőven az utazásra, az utak olyan keskenyek, hogy gyakran be kellett hajtani a visszapillantó tükröket, hogy átférjünk a kőhidakon. Strandokat nem fogsz találni az alábbi felsorolásban, egyrészt mert előszezonban voltunk, másrészt mert ekkora hassal nem kényelmes hanyatt feküdni, úgyhogy a nyaralás e formáját ezúttal is mellőztük. Egyébként gyönyörű homokfövenyt, sziklát és kavicsot is lehet találni, kinek mi a kedvence, Korzikán van minden, és persze kristálytiszta víz hozzá.
A technikai részletek után pedig következzenek akkor a fénypontok, szubjektív, logikátlan sorrendben a must have látnivalók a szigeten:
Bonifacio
Délről érkezvén a szigetre az első, amit a kompról megpillantasz, Bonifacio lélegzetelállító építészete. A házak szinte egybeépültek a tengerrel, olyan érzeted van, mintha csak a szentlélek tartaná. Az első fagylalttal a kezünkben (amiért majd tízszer annyit fizettünk, mint potom másfél órával ezelőtt Szardínia egy eldugottabb falucskájában) sétáljunk végig a kikötőn, kaptassunk fel a másfél évezredes utcákon, majd bogarásszuk végig a Tengerésztemető sírköveit.
Corte
Corte 6000 lakosával már egész jelentős méretű városkának számít. A város levegője sosem forró, mindig jár a szél. A kellemes, hűvös utcákon, lépcsőkön kapaszkodjunk fel a fellegvárba, majd visszafele kacskaringózva könnyen bejárhatjuk az egész települést. Itt ettem először életemben nutellás calzonet.
Speloncato
Egészen apró, teljesen kihalt, gyönyörű városka. Ezeréves házak, pár kóborkutya és sok-sok helyen golyónyomok és franciaellenes feliratok. Egyedi, különleges atmoszférája van a helynek, ezekben a kis hegyi falvakban lehet igazán átérezni Korzika hangulát.
Porto
Porto nem a városról, hanem a szikláiról lett méltán híres. 0-900 méter között váltakozó vörös sziklák ezrei lepik el a tenger és a part ezen részét. Nyáron nagy dugók alakulnak ki a rengeteg félrehúzódó, fényképező autótól, nem véletlen. Európa egyik legszebb 'scenic drive' (nem tudom magyarul miért nincs neve:) ) autóútszakasza itt található.
Cap Corse
Ez az a nap, amit egyszerűen csak imádni lehet. Cap Corse Korzika északi szeglete, egy félsziget a szigeten. Az egyik csücskében érdemes egy éjszakát tölteni, majd egy teljes napot rászánni Cap Corse végigautózására. Elhagyott azbesztbánya, apró, teljesen kihalt, kristálytiszta tengeröblök, pár házikós falvak, és lélegzetelállító kilátás, pazar.
Bastia
Bastiából indul majd kompunk tovább a szárazföld felé, de mielőtt felszállunk a kompra, érdemes pár órát bóklászni a kikötővárosban. Nekem sokkal jobban tetszett, mint a jóval híresebb Ajaccio például, élő, nyüzsgő, forgalmas kikötő, sok-sok látnivalóval.
Remélem a képek visszaadnak valamennyit a sziget szépségéből, a Földközi-tenger négy legnagyobb szigetét bejártuk már keresztül-kasul (Szicília, Ciprus, Szardínia, Korzika), szerintem ez közülük a csúcs. Ha benyitnának végre egy fapadost, két héten belül repülnénk, az fix. :)
Az egy hét Szardínia, másfél hét Korzika után felautóztunk a kompunkra és elindultunk északra, hogy túránk utolsó három napját Cinque Terrén töltsük. Folytatása következik.
LE NE MARADJ A FOLYTATÁSRÓL, KÖVESS FACEBOOKON IS, MAJD 2500 FŐS, REMEK KIS Y GENERÁCIÓS KÖZÖSSÉGHEZ TUDSZ CSATLAKOZNI. DE SORRY, LEGTÖBBSZÖR AZÉRT DOLGOZUNK.
a képek sajátok, kivéve a légi fotók, azok http://paris-sur-la-corse.com, http://www.korsika.fr