Ne a konkurenciával törődj, hanem a partnereiddel!

person Nagy-Józsa Dorottya ACC today 2019-04-30 label

Rengeteg ügyféltől, egyéni vagy csoportos fejlesztési folyamatban, amikor vezetői csapatokkal dolgozunk, de még Y2Y-on belül is gyakran előjön, hogy a konkurencia így, a konkurencia úgy. És a srácok már lassan megszokják, hogy a falat lekaparom a témától, ha valaki megint ezzel jön.

Mert semmi értelme. De tényleg.

Nem konkurenciánk van, hanem partnereink. Hidd fellengzősnek, amit mondok, de hadd védjem meg az álláspontom.

Ha a konkurenciával foglalkoznánk, el sem indítottuk volna a vállalkozásunkat.

1248423815_photographer-sarolta-ban-photo-art-45.jpg

A) Azt sem tudjuk, mi a piac.

Hadd fókuszáljak most a saját szolgáltatásainkra, de remélem végiggondolod a saját üzletedre is. Mi coachingot, soft skill tréninget, szervezet- és folyamatfejlesztést árulunk a piacon. Ebből mindegyiket árulják a földgolyó majd minden országában. Minden nap születik egy új cég, minden nap születik egy új applikáció, ami majd helyettesít minket, a fejlesztési folyamatainkat. Mi is dolgozunk külföldre, külföldiek is dolgoznak itthonra. Skype-on, zoom-on, vagy egy olyan applikáción, amit ma még nem is ismerünk. 

Egyszer meg majd a combino is elüthet, de ettől félve nem menni a Szent István körút közelébe, badarságnak tűnne bárki szemében.

Akkor azzal a piaccal foglalkozni folyamatosan, aminek a mérete akkora, hogy sem belátni, sem jósolni a konkurencia növekedését nem lehet, miért lenne logikusabb?

Itt a saját példánk, magyarul írunk, magyarul van a honlapunk, mindent magyar piacra céloztunk. Ennek eredményeképpen az ügyfeleink 90%-a magyar. De a 10%-ban van görögtől kezdve indiaiig mindenfajta náció, a 90%-ban meg van rengeteg multi. És ez így van három éve, aminek az eredménye, hogy lett amerikai partnercégünk is, akinek a hazai dolgaiban segíthetünk, meg lesz balkáni is. És van olyan folyamatfejlesztési projektünk, aminél reményünk van átlépni a határokon, ha minden úgy alakul, ahogy most terveztük, és meghívtak minket globális konferenciára előadni, amiből születhetnek újabb és újabb nemzetközi projektjeink. Ami azt jelenti, hogy mi is a versenytársai leszünk más ország szereplőinek anélkül, hogy ebbe az irányba a kisujjunkat is mozdítottuk volna. Jobb bárkinek attól kinn, hogy előre retteg ettől? Ugyan dehogy. 

B) A piac, minden híresztelés ellenére, nem telített. Nagyon nem.

Btw hogy lenne telített, ha azt sem tudod mi a piac? 

512vev-gvql.jpg

Ezen a piacon, akárhol is van, lesz hely nekünk, ahogy neked is van. Ha üzleti coachingot árulsz, megnyugodhatsz, a cégek brutális többségének itthon tippje sincs róla, mi az a coaching. Mi dolgozunk most épp vagy 7 startuppal és van 700 itthon, akinél a CEO hálát adna az égieknek, ha lenne coacha, de nincs, mert azt sem tudja, mi az. KKV-k ugyanez zöldben.

Nem tudják mi az, és ha véletlen professzionálissal találkoznak, abból a párszázból, aki itthon dolgozik (ühüm, pár száz, nem több. És még ezzel is túlzok, mert a legtöbbjük nem dolgozik), látják, hogy működik, és indul a következő folyamat, aztán a következő.

Multiknál, SSC-knél, rétegmuri, felsővezetők, középvezetők, ha nagyon muszáj, megkaphatják, többi elvétve. De amelyik cégben egyszer elkezdesz dolgozni, ott ha jó minőséget szolgáltatsz, folyamatosan fog nőni az ügyfeleid száma. Ha pedig ügyesen csinálod, és nem egyfajta szolgáltatással vértezed fel magad, hanem többel, akkor a szolgáltatásaid száma is. 

Ha csak fele annyit törődnél azzal, hogy milyen szektorban, milyen partnereket, társszolgáltatókat, társtermékeket érdemes találnod, akikkel karöltve tudtok nőni, már háromszor ekkora lehetnél. És ne mondd, hogy a te szektorodban ilyen nincs, hát dehogy nincs.

Pár éve még lehetetlen volt pékségben tejet kapni, most már tudod, hogy a legjobb joghurt a legjobb zsemle mellett van, mert egy tejesnek volt annyi esze, hogy berakjon egy tejpultot a pékségbe. Egy pékségnek pedig annyi esze, hogy rájöjjön, hogy ha árul tejet is, akkor a vacsorádat is nála fogod megvenni, nem csak a zsemlédet.

És megint a pékeknél tartunk, mint az egyik podcastban, nem tudom ez hogy, és miért égett bele az összes metaforánkba, de tényleg így van, tapasztalod te is a piacon, nyisd is ki ezekre a szemed, és használd őket a saját szolgáltatásod/terméked kapcsán, ahelyett, hogy folyton a többiektől rettegsz.

Keresd azt a pontot, hogy kitől lehetnél te több, és ki az, aki tőled lesz az.

És nem állítom, hogy egyáltalán nem kell észben tartani, hogy ki mit csinál a piacon, dehogynem. De nem azért, hogy azon aggódj, hogy ki fog téged kitúrni és honnan. Hanem azért, mert abból is tanulhatsz, ahogy ők reagálnak, és abból is, ahogy te reagálsz rájuk. Arról nem beszélve, hogy ha valamit/valahol/valamiért nem szeretnél elvállalni, tudhatod, hogy kit ajánlhatsz magad helyett. Amitől aztán te is több leszel egyébként, mert neked is hálásak lesznek, hogy őt ajánlottad, mert jobb lett nekik, meg akit beajánlottál is örülni fog, hogy ajánlásra méltónak tartottad. Win-win-win.

Ahogy Kínában mondják: egyszerűbb meggyújtani egy gyertyát, mint átkozni a sötétséget.

 

Kövess légyszíves facebookon minket, most leszünk három évesek és szeretnénk 6000 like-al ünnepelni. Köszönjük!

 

ui: jól látod az első képet, még mindig az elképesztően tehetséges Bán Sarolta.

Megosztom

Ajánlott cikkek

Hírlevél feliratkozás

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. More information. cancel