Ha valahol OKR-t akarunk bevezetni, még mindig úgy néznek ránk, mintha azt mondanánk, önvezető autóval érkeztünk az irodába. Pedig egyidős ám velünk.
Itthon alig egy tucat céget ismerünk, ahol jól működik, de büszkén húzhatjuk ki magunkat és tehetjük hozzá, hogy ennek minimum a feléhez már közünk volt. Az OKR, alias Objectives & Key Results a legjobb dobozos framework, ami a piacon van. Egy jó stratégiával együtt, magában képes arra, hogy egy irányba húzza a szervezetet, összekovácsolja a kultúrát, és fejlődő pályára állítsa a céget. Működik 30 főnél és működik 3000-nél, ha jól van összerakva, túléli a CEO-fejcseréket. Egy baj viszont van vele, áldozni kell rá, pénzt is persze, de még inkább időt és energiát.
Mindegy hogy szolgáltató vagy vagy gyártócég, 2 éves vagy 200 éves, ha azt érzed, hogy szervezeted szintjei nem elég összehangoltan működnek, ha túl sok a feszülés, a "mit keresek én itt?"-életérzés, ha arra panaszkodnak az embereid, hogy nem tudják hogyan kapcsolódik a napi munkájuk a nagy egészhez, akkor itt kell keresned a bajt. És az OKR gyors és nagyon jó megoldás lehet a bajodra. Persze csak ha felgyűröd az ingujjadat és beleállsz, de mondjuk a munkát nem is volt célunk megspórolni Neked soha. :)