Mikor idén a WizzAir betette a kínálatába Castellon-t, nem is volt kérdés, visszamegyünk Costa Blancára.

Négy éve töltöttünk itt már két hetet a famíliával, írtam róla akkor, imádtuk.  Persze nem ugyanoda mentünk most se, csak a környékre. Anno bejártuk a vidéket Déniáig, így most Déniánál kezdtük, és innen folytattuk a felfedezést. Itt béreltünk egy fantasztikus szállást, teljesen normális áron (hiszen alkudtunk, alkudtunk, alkudtunk. Utolsó pillanat, két teljes hétre, ő lesz boldog, hogy kiadhatja, vétek nem alkudni Airbnb-n, ne hagyjátok ezt a lehetőséget veszni!!), és innen fedeztük fel a környéket.

Tartom, hogy a világ legjobb klímája itt van, ha gyerekkel nyaralsz. A nappali és az éjszakai átlaghőmérséklet között nincs több, mint 5-6 fok, de nappal sem megy fel a levegő 40 fok fölé. Magyarán felhúzol a gyerekre egy darab nyári ruhát, vagy pólót, vagy mindegy, és éjjel egykor még abban tud vacsorázni. Nincs hajszárítás, nincs aggódás, hogy kilenckor már ki kell jönni a vízből, mert hideg van. Mert nincs hideg. Nappal van 34, éjszaka 31. Csodálatos.

A környékről még annyit, hogy a turisták itt is ugyanolyanok, mint a világon mindenütt. Úgyhogy a tengerparti üdülővárosok strandja tele van. A strand viszont nem tud róla, hogy hol vannak az üdülővárosok, mert továbbra is 200 km hosszú, csak Deniában 14 km. Magyarán arrébb autózol kerek 5 kilométert és máris eltűnnek az emberek. Ha mindezt befele is teszed a vidék fele, ahogy mi szoktuk, ha vége a délelőtti fürdésnek, mindenki elfogy. Márpedig eszméletlen helyek vannak mind-mind másfél óra autózáson belül.

Ha pedig azt hiszed Spanyolország drága, ezért nem mész oda, akkor el kell, hogy keserítselek. Az élelmiszerboltokban rendre olcsóbb minden, mint itthon. Nemcsak a baguett vagy a sonka (és milyen jamon!!), hanem a mosogatógéptabletta vagy a naptej is. A strandok mind szabadok, a belépők kifejezetten alacsonyak (kedvenc a Castello de Xativa volt, lenn majd a képeken, gyerekeknek ingyenes, felnőtteknek 2.4 EUR. Visegrád is drágább emlékeim szerint.).

Ami drágább, az a szolgáltatás, a fagyi, az éttermek. Azok sem eszméletlen drágák egyébként, a Balatont vagy a horvátokat biztos nem verik például :) Úgyhogy ha eddig nem lett volna rajta, írd fel de rögtön a bakancslistádra.

És akkor jöjjön pár kép a meglátogatott 12 városból. A látnivalókat hadd ne soroljam fel, arra ott a Lonely Planet még mindig - bár a környéket sajnos nagyon nem ismeri :(. De mindenkinek van már google fordítója, ess neki a spanyol blogoknak, ha indulsz.

Amit ne felejts el, mert alap ha mediterrán országba utazol, felkutatni a helyi festivalokat. A spanyolok a https://www.nuestrasfiestas.com oldalon gyűjtik a fiestáikat (de az olaszoknál, franciáknál, portugáloknál is mindig bele lehet futni párba, annyit ünnepelnek :) ), itt nézd meg, és ha nem voltál még, irány a bikafuttatás, és a híres Moros Cristianos. De ha augusztus végén jössz, akkor a La Tomatina is itt van a környéken, ha van ilyenfajta perverziód, hogy szívesen dobáltatnád magad paradicsommal.

Ételek tekintetében Valencia környékén a paella a nagy kedvenc, illetve annak helyi változatat az arroz a banda, eszméletlen finom, de ne legyél rest felkutatni a review-kat, mielőtt bemész egy étterembe. A környék is beszéli a katalánt, illetve megvan a saját katalán krémje is például, annyiban különbözik a katalántól, hogy kardamomot is tesznek bele, fantasztikusan finom. Egyébként meg a tapas dívik errefele is, amit győzzél csak végigkóstolni és gyere haza te is négy kilóval nehezebben, mint én. :)

Benidoleig és a Rectoria Villages

A legjobb tapasbár ever Benidoleig főutcájában van. Attól főutca, hogy ott van a tapasbár egyébként, mert a Rectoria falvak gyönyörűek és teljesen üresek, úgyhogy nem fog zavarni senki. A vacsorád 21h előtt ne próbáld meg kezdeni, de mi inkább még később, a helyiekhez hasonlóan 22h körül vacsoráztunk (könnyen átállnak a gyerekeink igen és délben kelnek, éljen a nyaralás :) ), mindenütt minimum éjfélig van melegkonyha, úgyhogy érdemes felvenni a tempójukat. A szieszta egyébként itt is létezik, de később, mint az olaszoknál, ebéd fél 3 körül, utána szieszta és 6-7 tájékán nyitnak ki újra a helyek, hogy beülhess egy sörre, mielőtt este 22h-kor elkezdesz tapasozni. Tudnak élni.

Valencia

Csodálatos hely, mi két nap is visszamentünk, mert egy egész délutánt, estét szerettünk volna Európa legnagyobb akváriumában eltölteni. Online vedd meg a jegyeidet, nulla sor van, és érkezz délután. Estére annyira kiürült, a nyáron éjfélig nyitvatartó park, hogy teljesen egyedül sétáltunk a gyönyörű épületek között, fantasztikus volt. Egyébként fedezd fel a belvárost is, megéri. Mássz fel a katedrális tornyába, sétálj és óriáskerekezz a város 9 km hosszú parkjukban, amit egy régi folyómederben alakítottak ki.

Alcoi és Cocentaina

Alcoi olyan gyönyörű, hogy ha egyszer egy útikönyvíró arra keveredik, vége is van. Egyetlen darab turista sincs sehol, nem ismeri senki. Pedig elképesztően fotógén város. A '70-es évekből ott maradt modernnek szánt félig romos épületek és falgrafikák között egy pazar óváros. Mintha Madridban sétálnál. A granita 1 EUR, a kávé 0.5. Ez már tényleg vidék. Érdemes a látogatást összekötni a Cocentaina mellett megbújó apró bástyához való sétával (ahol szintén egyedül voltunk), majd egy rövid sétával a szintén elképesztően hangulatos Cocentainá-val. Ezek tényleg nem turistahelyek, szóval ha sziesztaidőben érkezel, legyen nálad víz és kaja is, mert itt ugyan nem fogsz kapni :).

Xativa

A legpazarabb vár, amit el lehet képzelni. És amit egész Valenciában, Murciában vagy Katalóniában láttunk, pedig beletettünk már párszáz várost és kilométert a környékbe. Érkezz délután, és tök egyedül leszel itt is, de csak hétig van nyitva, úgyhogy nagyon estére nem érdemes hagyni. Meg kihagyni sem. A város is csúcsegyébként, úgyhogy ott is irány utána sétálni.

Altea

Örök kedvenc. Ideje menni, mert drasztikusan nőtt a turistaszám már négy év alatt is, de persze szokás szerint csak a főutcában, szóval tekeregj arrébb kicsit, és egyedül leszel itt is.

Javea

Van strandja is, de az besorolható a semmi extra kategóriájába (ettől még kékzászlós meg minden, szóval nincs vele baj), viszont a város maga nagyon hangulatos, úgyhogy érdemes egy másfél órát sétát beiktatni.

IGEN, SOKAT CSAVARGUNK, FŐLEG NYÁRON. DE TÖBBEK KÖZT EZÉRT LETTÜNK SZABADÚSZÓK, ÉS KÉT CSAVARGÁS KÖZÖTT ANNYIT DOLGOZUNK, AMENNYIT CSAK BíRUNK. AZ INFO@Y2Y.HU-T PEDIG MINDIG NÉZI VALAKI ITTHON IS, íRJÁL NYUGODTAN, HA SZERVEZET- VAGY FOLYAMATFEJLESZTÉSRE VAN SZÜKSÉGED.

Addig meg gyere instára.

Megosztom

Ajánlott cikkek

Hírlevél feliratkozás

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. More information. cancel