Sokat beszélgetünk a szakmánk, a coaching jövőjéről. Pár éve még azon gondolkodtunk, hogy tudja-e az ügyfélkör, hogy mi a különbség a life coach és a business coach között?

Tudja-e, hogy miben különbözik - (vagy nem) az executive coaching és a business coaching egymástól. De ma már egyáltalán nem ez a kérdés foglalkoztat minket.


Ezerféle coaching platform létezik már, akik bevallottan (vagy nem), de arra vállalkoztak, hogy a felületükön keresztül megtanítsák az AI-t coacholni az ott 50+ nyelven lezajlott folyamat nyomán. Mi is dolgozunk - nem is egy - ilyen cégnek, tanítjuk is becsülettel. Merthogy a kielemzett millió coaching órából biztos, hogy a mesterséges intelligencia nemsokára sokkal jobb coach-csá válik, sokkal jobb hallgató, kérdező, reflektáló partner lesz, mint az összes MCC coach együttvéve.  Nem lesz rossz napja, nem fog magára ismerni egy egy szituációban, nem fogja a személyes tudatalattija befolyásolni és nem utolsó sorban valóban képes a figyelme 100%-át az ügyfélnek szentelni, szemben az emberrel, akinek a maximuma akkor is 80%, amikor kigúvadnak a szemei.


Ha nem hiszed, próbáld csak meg a Chatgpt-t megkérni, hogy vegye rá a 8 éves hisztiző gyerekedet arra, hogy vegye fel a kabátját. Ilyen asszertívan szülőt még életedben nem hallottál beszélni, az tuti. És felvette a kabátot. True story!


Hogy jobb lesz (vagy már az?) a humán coachoknál, az nem kérdés, hiszen valóban segíteni fog tudni abban, hogy 20 perc alatt megoldj bármilyen problémát. Kérdés, hogy érdeke-e a platformot üzemeltető szolgáltatónak, hogy megoldd 20 perc alatt a kihívásodat? Mivel, fél Hollywood abból él, hogy ezt az erkölcsi dilemmát boncolgatja, ezért ezt meg is hagyom nekik.


Inkább az érdekel: valóban arra van-e a szüksége az ügyfélnek a coachingban, hogy 20 perc alatt megoldja a coach segítségével a nehézségét?

Nem csak ki akarja adni a feszültségét?




Nem arra van szüksége, hogy valaki meghallgassa? 




Nem arra van szüksége, hogy felépüljön a coachban a bizalma, hogy elfogadja a visszajelzését, reflexióját?

Nem épp arra van szüksége, hogy hangosan gondolkodjon?

Máshogy fogalmazva, biztosan a hatékonyság lesz a coaching egyetlen mérőszáma?


Ezekre a dilemmára még nincsen jó válaszunk, figyelünk, gyakorolunk, tapasztalunk és keressük, hogy mi lesz a hozzáadott értékünk nekünk, embereknek a coaching szakmában? Most megyek és meg is kérdezem erről az AI-t….


Disclaimer:

Most még hús vér emberek coacholnak nálunk a hibáinkkal, a 80%-os figyelmünkkel, de valódi empátiával, ráhangolódási képességgel, megértéssel. Last chance! Last chance? :-)


Megosztom

Hozzászólások

Ajánlott cikkek

2024 - so long and thanks for all the fish!

A szokásos év végi összegző, mielőtt lecsukjuk a laptopot idénre. És koccintunk egyet, kettőt, hatvanat 2024-re. Mert megérdemli.

Nagy-Józsa Dorottya PCC Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2024-12-12

A coaching ereje: hogyan alakíthat át egy coaching folyamat

Fedezd fel, hogyan segíthet a coaching a vezetők és munkatársak fejlesztésében, növelve a vállalati teljesítményt, javítva a csapatmunkát és integrálva a vállalati stratégiába!

Texty Ai Texty Ai today 2024-11-15

Hírlevél feliratkozás

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it. More information. cancel