Mit gondol az AI a coachokról?

Makrai Fanni Makrai Fanni today 2023-11-13 label coaching, vélemény

Sokat beszélgetünk a szakmánk, a coaching jövőjéről. Pár éve még azon gondolkodtunk, hogy tudja-e az ügyfélkör, hogy mi a különbség a life coach és a business coach között?

Tudja-e, hogy miben különbözik - (vagy nem) az executive coaching és a business coaching egymástól. De ma már egyáltalán nem ez a kérdés foglalkoztat minket.


Ezerféle coaching platform létezik már, akik bevallottan (vagy nem), de arra vállalkoztak, hogy a felületükön keresztül megtanítsák az AI-t coacholni az ott 50+ nyelven lezajlott folyamat nyomán. Mi is dolgozunk - nem is egy - ilyen cégnek, tanítjuk is becsülettel. Merthogy a kielemzett millió coaching órából biztos, hogy a mesterséges intelligencia nemsokára sokkal jobb coach-csá válik, sokkal jobb hallgató, kérdező, reflektáló partner lesz, mint az összes MCC coach együttvéve.  Nem lesz rossz napja, nem fog magára ismerni egy egy szituációban, nem fogja a személyes tudatalattija befolyásolni és nem utolsó sorban valóban képes a figyelme 100%-át az ügyfélnek szentelni, szemben az emberrel, akinek a maximuma akkor is 80%, amikor kigúvadnak a szemei.


Ha nem hiszed, próbáld csak meg a Chatgpt-t megkérni, hogy vegye rá a 8 éves hisztiző gyerekedet arra, hogy vegye fel a kabátját. Ilyen asszertívan szülőt még életedben nem hallottál beszélni, az tuti. És felvette a kabátot. True story!


Hogy jobb lesz (vagy már az?) a humán coachoknál, az nem kérdés, hiszen valóban segíteni fog tudni abban, hogy 20 perc alatt megoldj bármilyen problémát. Kérdés, hogy érdeke-e a platformot üzemeltető szolgáltatónak, hogy megoldd 20 perc alatt a kihívásodat? Mivel, fél Hollywood abból él, hogy ezt az erkölcsi dilemmát boncolgatja, ezért ezt meg is hagyom nekik.


Inkább az érdekel: valóban arra van-e a szüksége az ügyfélnek a coachingban, hogy 20 perc alatt megoldja a coach segítségével a nehézségét?

Nem csak ki akarja adni a feszültségét?




Nem arra van szüksége, hogy valaki meghallgassa? 




Nem arra van szüksége, hogy felépüljön a coachban a bizalma, hogy elfogadja a visszajelzését, reflexióját?

Nem épp arra van szüksége, hogy hangosan gondolkodjon?

Máshogy fogalmazva, biztosan a hatékonyság lesz a coaching egyetlen mérőszáma?


Ezekre a dilemmára még nincsen jó válaszunk, figyelünk, gyakorolunk, tapasztalunk és keressük, hogy mi lesz a hozzáadott értékünk nekünk, embereknek a coaching szakmában? Most megyek és meg is kérdezem erről az AI-t….


Disclaimer:

Most még hús vér emberek coacholnak nálunk a hibáinkkal, a 80%-os figyelmünkkel, de valódi empátiával, ráhangolódási képességgel, megértéssel. Last chance! Last chance? :-)


Megosztom

Ajánlott cikkek

Miért mennék be hétfőn?

Kérdezte Gergő, mikor megkérdeztem, hogy bentről dolgozik-e, vagy otthon lesz.

Nagy-Józsa Dorottya PCC Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2025-02-13

Szent heti három office nap.

A történet szereplői természetesen kitalált személyek, a valósághoz való bárminemű, blabla.

Nagy-Józsa Dorottya PCC Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2025-02-07

Hírlevél feliratkozás