2024 - so long and thanks for all the fish!
A szokásos év végi összegző, mielőtt lecsukjuk a laptopot idénre. És koccintunk egyet, kettőt, hatvanat 2024-re. Mert megérdemli.
Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2024-12-12Sokat beszélgetünk a szakmánk, a coaching jövőjéről. Pár éve még azon gondolkodtunk, hogy tudja-e az ügyfélkör, hogy mi a különbség a life coach és a business coach között?
Tudja-e, hogy miben különbözik - (vagy nem) az executive coaching és a business coaching egymástól. De ma már egyáltalán nem ez a kérdés foglalkoztat minket.
Ezerféle coaching platform létezik már, akik bevallottan (vagy nem), de arra vállalkoztak, hogy a felületükön keresztül megtanítsák az AI-t coacholni az ott 50+ nyelven lezajlott folyamat nyomán. Mi is dolgozunk - nem is egy - ilyen cégnek, tanítjuk is becsülettel. Merthogy a kielemzett millió coaching órából biztos, hogy a mesterséges intelligencia nemsokára sokkal jobb coach-csá válik, sokkal jobb hallgató, kérdező, reflektáló partner lesz, mint az összes MCC coach együttvéve. Nem lesz rossz napja, nem fog magára ismerni egy egy szituációban, nem fogja a személyes tudatalattija befolyásolni és nem utolsó sorban valóban képes a figyelme 100%-át az ügyfélnek szentelni, szemben az emberrel, akinek a maximuma akkor is 80%, amikor kigúvadnak a szemei.
Ha nem hiszed, próbáld csak meg a Chatgpt-t megkérni, hogy vegye rá a 8 éves hisztiző gyerekedet arra, hogy vegye fel a kabátját. Ilyen asszertívan szülőt még életedben nem hallottál beszélni, az tuti. És felvette a kabátot. True story!
Hogy jobb lesz (vagy már az?) a humán coachoknál, az nem kérdés, hiszen valóban segíteni fog tudni abban, hogy 20 perc alatt megoldj bármilyen problémát. Kérdés, hogy érdeke-e a platformot üzemeltető szolgáltatónak, hogy megoldd 20 perc alatt a kihívásodat? Mivel, fél Hollywood abból él, hogy ezt az erkölcsi dilemmát boncolgatja, ezért ezt meg is hagyom nekik.
Inkább az érdekel: valóban arra van-e a szüksége az ügyfélnek a coachingban, hogy 20 perc alatt megoldja a coach segítségével a nehézségét?
Nem csak ki akarja adni a feszültségét?
Nem arra van szüksége, hogy valaki meghallgassa?
Nem arra van szüksége, hogy felépüljön a coachban a bizalma, hogy elfogadja a visszajelzését, reflexióját?
Nem épp arra van szüksége, hogy hangosan gondolkodjon?
Máshogy fogalmazva, biztosan a hatékonyság lesz a coaching egyetlen mérőszáma?
Ezekre a dilemmára még nincsen jó válaszunk, figyelünk, gyakorolunk, tapasztalunk és keressük, hogy mi lesz a hozzáadott értékünk nekünk, embereknek a coaching szakmában? Most megyek és meg is kérdezem erről az AI-t….
Disclaimer:
Most még hús vér emberek coacholnak nálunk a hibáinkkal, a 80%-os figyelmünkkel, de valódi empátiával, ráhangolódási képességgel, megértéssel. Last chance! Last chance? :-)
A szokásos év végi összegző, mielőtt lecsukjuk a laptopot idénre. És koccintunk egyet, kettőt, hatvanat 2024-re. Mert megérdemli.
Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2024-12-12Fedezd fel, hogyan segíthet a coaching a vezetők és munkatársak fejlesztésében, növelve a vállalati teljesítményt, javítva a csapatmunkát és integrálva a vállalati stratégiába!
Texty Ai today 2024-11-15