Apró technikai megoldásokkal pedig eredményesen turbózhatod az álláskeresési lehetőségeidet.
Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de a relevanciája megkérdőjelezhetetlen.
Ezekre figyelj, ha kedves a (szakmai) életed:
1. Frissítsd!
Adj magadra annyit, hogy félévente legalább ránézel a profilodra. Egy kicsit mindig csiszolhatsz rajta, kiegészítheted s a félév szakmai történéseit is megjelenítheted.
A profilod nem online CV de nem is egy pozíció felsorolás. Pár érthető, mégis érdekes dolog minden munkakörödből az, ami felkelti az érdeklődést és segít (!) rád találni,
2. Ne nagyítsd fel!
Ha team coordinátor a munkaköröd, akkor ne nevezd magad department managernek. Vagy ha egy kisebb területi egységet vezetsz, akkor sem biztos, hogy a regional vagy country manager a helyes megnevezés. És ha épp elkezdtél dolgozni első projekteden, akkor még légy türelmes picit, míg project managernek nevezed magad.
Nem nyersz vele, mert nem ettől fognak nyílni az ajtók, csak időhúzás a recruiterek felé. Ja, és kamu - de ez már egy etikai kérdés.
A cégen belüli megnevezések valóban bonyolultak lehetnek, belső viszonyokat tükröznek. De azért bízz annyira magadban, hogy nem a megnevezésed az egyetlen, amivel pályázol egy pozícióra. A megnevezésed legyen közérthető, hacsak nem vagy valóban "evangelist". :)
3. Ne felejtsd ott magad!
Sok olyan felhasználót látok, aki már akár 4 vagy több éve nem frissítette a profilját, hanem a korábbi munkaköre van itt. Vagy kezeld aktívan a profilodat, vagy inkább töröld magad.
Ha véget ért a közös történetetek, akkor egy bizonyos gyász időszak után érdemes a LinkedIn profilodon is jelezni ezt. Miért? Lásd a következő pontot:
+1 Csakis az igazat
Etikai kérdés, hogy ha már nem töltesz be egy pozíciót, akkor meddig hagyod a profilodon az adott megnevezést. Lehetsz elégedetlen az aktuális új munkakörrel, de ha már más tölti be a korábbi munkakörödet, akkor nem etikus, sőt (khmm..szándékosan?) félrevezető is lehet, ha megmarad az a megnevezés. Nem ér ez ennyit. Ha nagyon nem tetszik, válts - ha pedig kihívó az új, akkor miért nem mutatod meg?
Hihetetlen, de mégis ide kell írni:
Profil kép!
Miért van az, hogy még mindig vannak csőtopos, deszkás pólós, baseball sapkás, partyképből kivágott arcképek? Ne. Egyszerűen csak ne.
Ezek az alapok. Aztán a "summary" rész, az ajánlások, a civil aktivitás, képzettség, publikációk, egyéb nyalánkságok már tényleg csak ezek után jöjjenek. Erről majd egy következő postban.
Itt találsz egy hasznos cikket arról, hogy tudod hatékonyabban használni a profilodat
Itt pedig egy jó Forbes cikk arról, mi legyen a profilodban
HA PEDIG MÁR 100-AS A LINKEDIN PROFILOD, DE MÉG MINDIG NINCS OLYAN ÁLLÁSOD, AMILYET SZERETNÉL, KARRIERTANÁCSADÁST IS TALÁLSZ ITT.