Macsó légkör, vagy realitás?
A #metoo óta többé-kevésbé csend van a témában, de most egy újabb, napvilágra került ügy megint előhozta a témát a mainstream médiában.
Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2024-09-26Mondja a Tankcsapda, és Mark Twainnek és nekik, azért csak mindig igazuk van. És bár a lenti kép ezeréves, és mint ilyen még hiányzik róla Dani, Zoli és Orsi akkor is, ha csak a legbelső bandát teszem rá, mégis a kedvenc lemezborítónk azóta is, mert a legjobb kép arról a hangulatról, ahogy együtt vagyunk. Jöjjön a szokásos év végi összegzőnk, nagyon magunknak, egy kicsit neked.
Amikor 2019 novemberében leültünk Csatlós Csilla egészen fenomenális és azóta is visszasírt Bonne Chance-ában (Csilla, egyébként márciusban jövünk az fix, mi már befoglaltuk a naptárunkban, már csak Neked kell szólnunk!!! :) ), és megszámlálhatatlan üveg bor végére összeállt 2020 és 2021, még nem tudtuk, hogy egy COVID majd szépen megpróbál kettétaposni mindent.
Spoiler: ahogy azt sem tudtuk, hogy nem fog neki sikerülni. Sőt.
2020 aztán megmutatta, hogy a tervünk - valószínűleg annak az új-zélandi csodának köszönhetően, amit ittunk - de működik, 90% feletti pontossággal hoztunk mindent, amit terveztünk, ráadásul mindig szépen, finoman felette repültünk, az amúgy is FLY fantázianevű tervünknek.
Úgyhogy 2020 novemberében megint leültünk - ezúttal épp online, és azt mondtuk, 2021-et még jobban meg fogja ütni a COVID. Még több cég fog büdzsét vágni, egy csomó majd lehúzza ráadásul az egész budget-et a 2020-as szintre, tehát maradandóan fog csökkenteni a fejlesztésre fordítható pénzein. Sokan büszke struccként ráadásul folytatják a 'majd élőben'-policy-jukat, amit mi ugye nulladik másodperctől az oltások megérkeztéig, masszívan megtagadtunk. Hiszen csak gombás volt.
És igazunk volt, a pénzek csökkentek, csökkennek. Ahogy megírtuk ezt tavaly, hálaistennek. Mert pont az történt, ami a mi malmunkra hajtotta a vizet. A random tréningek tömkelege eltűnt a szervezetből. Végre. Helyette összerakott, logikusabb, letisztultabb, értelmesebb programok jöttek létre. Szervezetfejlesztés, kultúrafejlesztés, vezetőfejlesztés, tök mindegy éppen hol milyen címkét raksz rá. A lényeg, hogy a "ha van kedved, kedden menjél tréningezd magad érveléstechnikára!"-jellegű fejlesztések rozsdabarna falevelekként hullottak lefele. De szép kép. Reméljük örökre, és a jövő tavasz nem hozza meg majd a zöldellésüket újra.
Ráadásul történt még valami, amire nem számítottunk, de annál inkább segített abban, hogy nagyon messze ugorjuk át az egyébként is rohadt magasra tett lécünket.
Az, hogy az online átállásnak köszönhetően úgy léptünk ki a régióba, hogy a honlapunk azóta sincs még lefordíttatva se angolra. Igen, srácok, tudom hogy az én to-do listámon van. Most már ott marad 2022-ig.
De van orosz-román bilingual anyanyelvi coachunk, aki Oroszországba coachol. És van cseh-szlovák, aki visz Kassától Prágáig mindent. És lengyel, aki a lengyeleket. És a szerintem egyébként zseniális berlini coaching startup őrületnek hála, van még ezer és egy ország, ahova dolgozunk. És látjuk a különbséget a német-francia és a lengyel-cseh vonal között. 19 ország van mindenütt az anyagainkban, de a valóság már 40 körül van valahol. Ami nekünk egyszer csak ad egy óriási lehetőséget abban, hogy mélyebben értsük merre megy a világpiac, másrészt meg szintén ad egy még kettővel magasabb helicopter-view-t arra (nem érdekel hogy megint hunglish, Sári, a saját évértékelőnk, azt írok bele, amit akarok!!! :))) ), hogy nekünk merre kell kormányozni, ha a régióban akarunk inkább növekedni, és merre ha nyugatra mozdulnánk.
Aztán van még egy hatás, amivel nem számoltunk, de imádjuk. Hogy a transzparens, szókimondó működésünk miatt emberekhez kötődünk, nem cégekhez. Úgyhogy a CEO, ha megy a következő cégéhez, minket visz magával. De az előző helyen mi is ott maradunk, ha van közben ott is új szerelem. Az márpedig mindig van :). Magyarán ha megnézem az idei partnerlistánkat és a tavalyit, már meg is van rá a magyarázat, hogy miért nincs még mindig sales-es köztünk. Egy sem. Mert ezek a mi drágáink elmennek, és visznek minket kézen fogva a következő cégbe, úgyhogy a lassan szabadalmaztatni való, szinte 100% reszponzív sales stratégiánk, tökéletesen működik. Értsd, felvesszük a telefont! Majdnem mindig :) :)
A fentiekből következőleg ráadásul egészen brutálisan izgalmas dolgok voltak, vannak idén. Merthogy 2021-ben térképeztünk fel tanulási kultúrát a TESCO-nak a közép-kelet-európai régiójában, fejlesztettünk vezetőt, talentet, munkatársat (1-től 600-ig) a Gameloft-nak, a Telekom-nak, az OTP-nek, a Richter-nek, a Mito-nak, a Commsignia-nak, az Egis-nek, az Aldi-nak, a SPAR-nak, a Mercedes-nek, a Debreceni Egyetemnek, a BDO-nak, a Sodexo-nak, az ingatlan.com-nak, az Iparkamarának, a Graphisoft-nak, a Viacom-nak, a Nestlé-nek, kultúrát, szervezetet, változásmenedzsmentet a Drehernek, az Alteonak, Bau-Stylnek, a Maspednek, az Intrumnak, a Tigrának, a Smartfrontnak, folyamatot a Pek-Snacknek, a Wienerbergernek, a Yokogawa-nak, a Lightware-nek, a Váv-Unionnak, aztán adtunk még elő, webinaroztunk a Citibanknak, a Shellnek, aztán még coacholtunk a SEED-en keresztül a MOL-nak, a WizzAirnek, az EON-nak, az MVM-nek, a Viterra-nak, a Slovnaft-nak, az Ernst & Youngnak, az INA-nak, és még 27 cégnek, a Franklin Covey-n keresztül pedig a British Telecomnak. És kihagytam még vagy 150 egyéni ügyfelet, meg biztos egy csomó céget is, de ember legyen a talpán, aki ezt már mind megjegyzi. Mindezt magyarul, angolul, németül, csehül, szlovákul, lengyelül, románul, oroszul. Cseresznyeként pedig a hab tetején meg ott volt a EuroSkills-en a magyar szakmai válogatott mentális támogatása Graz-ban, ami adrenalinban annyit tett hozzá 2021-hez, mint az összes többi projekt összesen. Imádtuk.
De a lényeg, hogy nem is kell megjegyeznem. Mert a csapatunk 23 főre bővült időközben, lett egy halom PCC-nk és ACC-nk, fel nem tudom sorolni, hogy hány képzésen vettünk részt és így hány készség/képesség esett a zsákunkba, és ami a legjobb az egészben, hogy mi még mindig ugyanúgy megyünk, mint a 0. percben, mikor még csak ketten voltunk Jucival.
Tökéletesen üvegzseb-policy-vel, full transzparens árazással minden coach fele, teljes felhatalmazással a belső körös projektmenedzsereken át, iroda nélkül. És ezt tervezzük 2023-ban is. Ahogy Fanni megállapította a karácsonyi buli után, mert itt aztán "kivétel nélkül, mindenki jó ember!!". Igen, ennyi a titok. Hogy itt mindenki jóember.
122-125% körül fogunk befutni a FLY-nak, ami azt jelenti, hogy fixen tartjuk az évi másfélszereződési növekedési ütemet, külső vagy belső befektető nélkül, hálózatos szervezettel. Mert nem vagyunk startup és soha nem is leszünk, ha rajtam múlik, mert a lényeg azért csak az, hogy hétfőtől egy hónap szabi.
Boldog Karácsonyt mindenkinek, jövőre ugyanitt!!!
A #metoo óta többé-kevésbé csend van a témában, de most egy újabb, napvilágra került ügy megint előhozta a témát a mainstream médiában.
Nagy-Józsa Dorottya PCC today 2024-09-26Kahler drivereit ennél jobban még nem mutatta be senki. Márpedig kötelező.
Makrai Fanni today 2024-05-06